Statcounter

4 Temmuz 2013 Perşembe

4 Temmuz






  • Humus-Qusayr: Rejimin vahşi bombardımanı devam ediyor.


  • Halep: Savaşçılar Askeri Akademi'nin yakınlarına ulaştı.


  • VİDEO: Sivil halkın bombardımanına katılan bazı rejim askerlerini cep telefonu görüntüleri ele verdi. 


  •  Halep: Nubl üzerinde düşürülen helikopter ile ilgili açıklama.
İçinde 18 subayın öldüğü belirtiliyor


  • Daraa-Al Mahatta: Devlet Hastanesi kontrol noktasının kontrolü muhalif savaşçıların eline geçti. Elhamdulillah!

  •  VİDEO: Suriyeli çocuklara ithafen hazırlanmış Türkçe video. Ben tamamını izleyemedim. Yayalım lütfen.


  • Halep: Fethel Mübiyn operasyonu kapsamında Suqur ve Ahrar as Sham Qiyasat bariyer noktasını vuruyor.


  • Deyr ez Zur: Muhalifler havaalanındaki topçu bataryalarını el yapımı füzelerle vurmaya çalışıyor. İnanın ellerinde gerekli silahlar ve istihbarat  olsa bu tepedeki topçu bataryaları birkaç saatte toz duman haline gelir. (Ve tabii ki gerekli askeri eğitim.) Ama imkansızlıklar binlerce masumun ölümüne sebep oluyor kimsenin de gram umurunda değil.


  • İdlib: Liwa Dawud tarafından yapılan bir saldırı. Videonun tamamını izleyin.


  •  Raqqa: Görüntülerin 17.Alay çatışmalarına ait olduğu belirtilmiş.


  •  Şam: Güneyde otoyol civarındaki çatışmalardan.


  • Şam-Ghouta: Otoyol yakınında bir rejim noktası vuruldu.


  • Daraa-Sheikh Miskeen: Rejimin sivil kurbanları.


  • VİDEO: Şebbihaların bir genci katli.


  •  Şam kırsalı: Al Marj Al Sultan'da Al Ahmediya cephesinde 30 rejim askeri öldürüldü silahları alındı. Kent kırsalında Al Farouk(Faruk Tugayları olabilir) tarafından bir Doçka pikabı vuruldu.
          Batı Ghouta'da 6 Hizbuşşeytan militanı öldürüldü.

  •  Halep-Al Assali: Muhalifler rejimle çatışıyor.


  • Halep: Al Ansar'ın Rashideen bölgesine saldırısı esnasındaki görüntüler.


  • Raqqa: Konvoy baskınından yeni görüntüler.

 


  • Lazkiye: Mücahitler şebbiha noktalarını Grad füzeleriyle vuruyor.


  • İdlib-Jabal al Zawiya: Muhalifler Khan Sheikhoon'da sivil yerleşim birimlerini bombalayan bir rejim uçağını düşürdü. Henüz doğrulayıcı bir video yok.


  •  Halep: Fath al Mubeen operasyonu kapsamında rejim noktası vuruluyor.


  • Halep: Muhalifler Şam otoyolunu Khan Assal yakınlarında kesmiş durumdalar. Buradan ikmale müsaade edilmeyecek inş.


  • Halep-Seif al Dawla: Muhalif savaşçılar rejim güçlerinin gayrirresmi bir üs olarak kullandığı bir bina içindeki rejim askerleri, şebbihalar ve sokaktan geçen sivillere ateş açan keskin nişancılarla beraber üç adet bomba ile yerle bir edildi.Bina içlerindekilerin başlarına yıkıldı.


  • Şam-Douma: Rejim bombardımanının hemen sonrası.


  • Halep: Rashiden bölgesinde rejim güçlerinin üs olarak kullandığı ve muhaliflerce ele geçirilen bina.


  • Halep-Khan Al Asal: Muhalifler Hamdaniye yakınlarında Şam otoyolu üzerinde 2 tankı etkisiz hale getirdi.

  • Humus: Dünkü hava bombardımanından görüntüler. Humus'ta günlük hayat böyle.

  •  

4 yorum:

  1. SelamınAleyküm güzel kardeşim.

    Cevabını heyecanla bekliyorum ayrıntılı olarak sana cevap yazacağım demiştin ya üstadım.İstersen ayrıntılı cevabını direk olarak mail adresime yaz.daha önce sana mail atmıştım üstadım.mail adresim sende olmalı ama yine de ben buraya yazıyorum karapinar_mert@hotmail.com

    üstadım tamamen kendi bilgilerimizle elimizdeki dökümanlar bilgilere göre hazırladığım şamda son durum haritası.dilersen bak ustam.
    http://n1307.hizliresim.com/1c/4/pwsxm.jpg

    orjinali ise burada bulunuyor.
    http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=3201281#3201281

    orjinali olarak gösterdiğim linkteki başlıkta 12.sayfadan itibaren yazmaya başladım ben.bir blog spot sitesi yazan bir kardeşimiz bana blogdan devam etmemizi önerdi ama burada başladığımız için burada devam etmenin daha doğru olacağını düşündüm.hayırlısı.dilersen buraya da bak güzel dostum.

    başlığım şu ana kadar 23.000 kişi tarafından okundu güzel oldu insanlara olanları anlatmak güzel bir şey.senin yaptığın iş ise çok daha güzel üstadım saygı duyuyorum.Mübarek Ramazan-ı Şerife sadece 5 gün kaldı.Zalimler için yaşasın Cehennem.Elbette Allah her şeyi görüyor biliyor.Mursi'yi devirenler İsrail'i Esad'ı İran'ı ve ABD'yi güldürdü.İslam bizim yegane korumamız gereken hazinedir.Allah cümlemizin gücünü kuvvetini eksik etmesin,Suriye'deki kardeşlerimize güzel yolları daim kılsın İnşallah.

    YanıtlaSil

  2. Esselamu aleykum,

    Kardeşim çok uzun olmasa Humus'ta son durum kaydına yazdığın yorumu cevapladım. Şu an için aklımda yazacak çok birşey yok.
    gönderdiğin linkteki mesajların bir kısmını okudum. Girdiğin kayıtların okuyucu bulması güzel. Sayaçtaki rakam seni yanıltmasın. 41 bin küsurlu rakam 7-8 aylık süre boyunca sitenin tıklanma sayısı. Bunu da muhtemelen bir elin parmaklarını geçmeyecek ve buraya senden başka yorum yazanı da çıkmayacak bir kitle sanırım ama Allah onlardan razı olsun. Benim blogumun maalesef pek takip edeni yok. İnsanlar facebook gibi platformları çok daha yoğun kullanıyor.

    Ama senin mesajlarına gelen cevapları görünce biraz moralim düzeldi. Bu mevzularla ilgilenen oradaki insanların dertleri ile dertlenen insanların varlığını görmek güzel. Ben etrafımdaki müslümanlara baktığımda üzerlerine ölü toprağı serpilmiş olduklarını düşündürtüyorlar bana :)

    Uzun lafın kısası kardeşim bu çatışma en az 2 yıl daha sürecek gibi. Bu esnada Suriye mahvolacak.Bu çevre ülkelerde de kalıcı etkilere sebep olacak ve bence bunların en hassası da Ürdün.

    Haritan güzel çünkü farklı bir açıdan olan görüntü tepeden kuşbakışı haritalara göre bölge ile ilgili daha bir rahat anlama sağlıyor. Benim çok önce uğraştığım bir şam haritası vardı ama sanırım detayı sebebiyle boyutu epey büyük ve güncel değil.

    Şimdilik bu kadar,

    Allaha emanet olun,

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Güzel kardeşim yazdığın cevaptan ötürü teşekkür ediyorum.Sen canını sıkma Allah rızası için çok güzel iş yapıyorsun.Ben şahsım adına saygı duyuyorum.Müslümanların üzerinde bir ölü toprağı var ama Suriye durumu daha çok olaylara gebe.

    Kardeşim beni Halep'i mahalle mahalle bilen gitmiş,İdlib,Rakka,Lazkiye,Hama ve su değirmenleri,Humus ve Halid Bin Velid Türbesi,Şam ve Kasyun dağı ve hepsini gördüm kardeşim bizzat.Lazkiye'de birkaç gece konaklamıştım.

    Bir uzman kadar olmasa da Suriyenin demografik ve sosyolojik yapısını iyi kötü biliyorum.Suriye bizim için bir kırılma noktası olacak.İyi yada kötü.Suriyede rejimin devrilmesi Türkiye'nin önünü çok açar.

    Bu rejim artık bitecek.Tevhid tugayının liderinin dediği gibi artık Özgür Ordu kardeşlerimiz rejim askerlerinden çok hizbuşşeytan,ırak mehdi ordusu,ıran ve rus tanklarıyla savaşıyor.Kardeşim söylenecek konuşacak çok şey var ama buraya yazıp senin başını ağrıtmayacağım.

    Kardeşim TEŞEKKÜR EDERİM SANA İnşallah 2-3 günde bir Halep'e mail atmaya başladım.Her mailime de Tarık kardeşimizin ekibinden olan dostlar yarı Arapça YARI Türkçe cevap yazıyorlar.Onların yaından olamasak da kalbimizin tamamen onlarla olduğunu her defasında söylüyorum.Hak yeme olayından çok korkarım.Senin biglilerini oraya senden onay çıkmadan göndermedim ama artık İnşallah buradan da bilgiler göndereceğim.Elbette onların elindeki bilgiler bizden çok çok daha fazladır ama işte belki işlerine yarar ki yaradğını söylüyordu kardeşimiz.Bu arada kendi yazdığım başlıkta senden referans alıyorum haberin olsun üstadım.

    Genel manada UgarıtNews-Arapça,Shahba Press,SHAMSNN,Halep News,Turkmen Haber Ajansı,Syria4All ve Özgür Ordunun şehir şehir günlük paylaşım yaptığı tüm yerel kanallar gibi tamamı Arapça olan kaynakları kullanıyorum.Kendi SUriye bilgimizi ve Harita bilgimizi de üzerine ekleyip %90 ı teyit edilmiş bilgilerden olan paylaşımlarımızı yapıyoruz.

    1 saat önce orada yaptığımız paylaşım http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=3217662#3217662

    istersen boş vaktin olursa ki pek yok galiba üstadım dediğim gibi 12.sayfadan itibaren ben burada yazmaya başladım istersen bir bak.Sana saygı duyuyorum,istediğin gibi bana sormadan faydalı olacğaını düşündüğün her bilgiyi al benden kullan üstadım.

    Dediğin gibi bizim yazdığımız yerde bu işlerle dertlenen insanlar var.Hiç moralini bozma ustam canını sıkma Allah işini gücünü rast getirsin.

    Suriye konusuna gelince Suriye çok kötü durumda.Türkiye İnşallah yeni yönetimle orayı yeniden inşaa edebilecek yegane ülkedir.İyi olacak İnşallah.Savaşın ne kadar süreceğini 2 yıl olarak da kestirebiliriz haklısın ama gerçeği Allah bilir,bugün Lübnan karışıyor Şeyh Ahmet El Esir'e el-muhaberat suikast yapmak istiyor,Iran ve Humeyni ısyandan korktuğu için Ahmedinejadı harcayıp başka bir adam getirdi.Suriye'de Lazkiye,Banyas,Tartus ve Suveyda hariç rejimin kafasına göre dolaşabildiği bir yer kalmadı.Her yer onlara dar olacak İnşallah.

    Zafer yakındır İnşallah.

    Allah Surıyya Ceyşül Hür(Özgür Ordu) Bes(bize yeter) diyeceğiz İnşallah Suriyeli kardeşlerimizle.

    eklemek istediğim bir şey daha var onu da söylemezsem rahat edemem ondan sildim bir daha kopyalıyıp ekliyorum.

    o tartusa konser vermeye giden grup yorum denen vatan hainleri bu memlekete ne faydaları oldu bu zamana kadar.hainlikte sınır yok.sussan olmuyor susmasan gönül razı değil.

    türkiyede grup yorum ve benzeri vatan hainleri kendilerini rejim emperyalizme karşı savaşıyor yalanına hala inandıyorur mu acaba?emperyal dedikleri abdnin israilin avrupanın kimin yanında olduğu apaçık belli zaten.bunlar haindir güzel kardeşim suratına tükürmeye değmez.vatan hainleri.sırf türkiye özgür ordu yanında diye rejimi destekleyenler var,sırf alevi diye rejimi destekleyenler var..hizbuşşeytanın bu işe mezhepçiliği soktuğu bellidir.

    vatan hainleri..başka diyecek bir şey bulamıyorum.

    çok yazdım hakkını helal et paşam.haydi Allaha emanet.

    YanıtlaSil