Statcounter

8 Şubat 2015 Pazar

Ebu Muhammed el Makdisi'nin IŞİD Röportajı




Çeviri Ishahhaber.net sitesinden kısmen alıntılanmıştır. Yazının devamını altta vereceğim linkten okuyabilirsiniz.

Rüya Kanalında Ebu Muhammed el Makdisi'nin IŞİD Röportajı

Şeyh Ebu Muhammed el Makdisi, hapisten çıkmasının ardından Ürdün’ün Rüya kanalına IŞİD hakkında röportaj verdi.

Parantez içindeki ifadeler çevirmene aittir:

 * * *                
Sunucu: Beyler, bayanlar…
esselefiyyelcihadiyye (cihadi selefilik) akımının teorisyenlerinden (fikir babalarından) biri olan Şeyh Ebu Muhammed el Makdisi ile beraber olduğumuz özel röportaj programımıza hoş geldiniz.
Şeyh Ebu Muhammed el Makdisi hoş geldiniz.

Şeyh Makdisi: Hoş bulduk.

Sunucu: Son gelişmeler ve şehit Muaz el Kesasibe meselesini sorarak başlıyorum. Bu meseleye müdahil olmaya çalıştınız mı?

Şeyh Makdisi: Allah'a hamd olsun. Salatu selam O'nun elçisine ve elçisinin aile ve ashabının tamamına olsun. Konumuza gelecek olursak evet, Ürdünlü pilotun Devle örgütünde esir düştüğünü duyduğum andan itibaren şer'i maslahatı gerçekleştirmek için iletişim kurmaya çalıştım. İçlerinde akıllı insanlar varsa onları, Ürdünlü pilot karşılığında mahkûm Sacide Rişavi'nin serbest bırakılması girişimine onay vermeleri için ikna edeyim dedim. Bunun için onlarla irtibat kurdum evet

Sunucu: Bu konuda IŞİD’le iletişim kurdunuz. Peki, bu iletişim karşısında tepkileri ne oldu? Herhangi bir cevap verildi mi?
Şeyh Makdisi: Onlarla iletişime geçmeden önce yeryüzünün doğusunda ve batısındaki faziletli kardeşlerle, mücahitlerle görüştüm.
Kuzey Afrika'dan, Yemen'den, Kuveyt, Suriye ve Bahreyn’den değerli kardeşlerle iletişim kurmaya çalıştım. Onlardan bu konuda bana yardımcı olmalarını talep ettim. Bana bu konuda yardımcı oldular. Allah onları hayırla mükâfatlandırsın. Devle örgütündeki akıllı kişilere pilotun takas edilmesinin mahkûm Sacide'yi kurtarmak için altın fırsat olduğunu belirten mesajlar yolladılar. Bana Devle örgütündeki nüfuz sahibi kişilerin isim ve irtibat adreslerini vererek bu konuda bana yardım ettiler, verdikleri adreslerden faydalandım. Bu gelişmelerin ardından iletişim kurmaya başladım. Devle örgütünde nüfuz ve etkisi olan kişilerle iletişim kurdum. Ebu Muhammed el Adnani ile iletişim kurdum, Ebu Bekr el Bağdadi, şeyh Türkî bin Ali gibi şahıslarla ve diğer şer'i sorumlularla mesaj alışverişi kurmaya çalıştım.
Tüm çabamı harcayarak bu şer'i maslahatı gerçekleştirmeye ve bu konuda onları ikna etmeye uğraştım.
.....................................................DEVAMI İÇİN
http://www.islahhaber.net/ebu-muhammed-el-makdisi-nin-isid-roportaji-43338.html
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder